Ksenija

Živim u urbanoj sredini, na sreću ima dosta prirode. Kad sam otišla u mirovinu otkrila sam digitalni fotoaparat i kako je divno da mogu slikati prirodu. Na žalost već sam jedan fotić istrošila i nadam se da ću nekako doči do drugog. Ovaj sam blog otvorila da podijelim slike sa vama i isto tako neka svoja razmišljanja. Ono šta je lijepo meni ne mora biti vama pa možete biti i strogi u kritici. Ovo što sam slikala nije profi a nisam ni ja.

04 studenoga 2007




Kesten pitomi

Suvišno je nadugo predstavljat ovog ponositog rođaka hrasta i bukve koji raste u šumama koje imaju kiselo tlo. Njegovi veliki nazubljeni listovi i bodljikave čahure u kojima se nalaze obično po dva kestena mahagonijeve boje. Možda će vam biti čudno ali to drvo nema ništa sa drvetom kojeg mi zovemo divlji kesten. Kesten je drvo velikog obujma, robusne krošnje i obilnog rađanja. Naraste 15 do 20 metara visoko i u većini slučajeva dostiže duboku starost.

Našla sam podatak o pitomom kestenu navodno starom 4000 godina iz okolice Etne na Siciliji, glasovit je po svom opsegu (više od 50 metara). U svoju šupljinu od truleži stabla može primiti do sto konja. Pitomi kesten prastaro je kulturno dobro. On je element tercijarne flore, a očuvao se kroz ledeno doba do danas. Pitomi kesten danas u Hrvatskoj raste na Medvednici zajedno sa hrastom kitnjakom. Ima ga bezbroj tipova a nama najpoznatiji su Lovranski maroni koji rastu duž Kvarnera i na nekim otocima. Pitomi kesten je izvrsna hrana visoke kalorične vrijednosti. Zbog vrijednih plodova ga ubrajamo u voćke a zbog mjesta rasta u šumsko dreče. Kesten najkvalitetnijih.je ljekovito drvo a u industriji se smatra kao jedno od naj kvalitetnijih

Oznake:

2 Comments:

  • At 11/11/07 8:19 PM, Blogger Alexxl said…

    Bok.
    Predivna fotka kestena.
    Kako ti nađoh blog? Prije nekih tri tjedna posadih na viksi par drvaca.
    Imao sam za to nekakav nutarnji poriv od kada mi se prvo djete rodilo, tamo od 1986 god. i sada, tj. 27.09.2007.
    to dijete je rodilo i ja postah djed.
    I tek sad ja posadih Sekvoju, Ginko bilobu, Tulipovac, neke voćke te
    Laburnum anagyroides i gledajući nešto o njemu po Internetu naletih na
    blog Ksenija.
    Od nekud te znam, no momentalno se ne mogu sjetiti.
    Inače sam dugo godina stanovao u Sopotu.
    Evo ti nekih int. linkića za druženje.
    http://trosjed.net.hr/grupe/hortikultura/

    http://www.pticica.com/

    Tamo sam pod Alexxl

     
  • At 12/11/07 3:30 PM, Blogger Ksenija said…

    AlexxI, draago mi je da si makar i slučajno svratio na moj blog. Možda me znaš iz viđenja jer ja sam u Utrinama. Družila sam se sa dosta ljudi pošto sam radio amater(CB). Na ptičici sam oko godinu dana a na trosjedu od kada je zapoćeo sa radom. Hvala na dobroj namjeri.Na trosjedu se zovem isto Ksenija a to je i moje pravo ime. Učlani se na forum Mi iznad četrdeset. Da, skoro sam zaboravila možda smo se sreli na susretu ptičice.Pozdrav ti i do tipkanja.

     

Objavi komentar

<< Home