Ksenija

Živim u urbanoj sredini, na sreću ima dosta prirode. Kad sam otišla u mirovinu otkrila sam digitalni fotoaparat i kako je divno da mogu slikati prirodu. Na žalost već sam jedan fotić istrošila i nadam se da ću nekako doči do drugog. Ovaj sam blog otvorila da podijelim slike sa vama i isto tako neka svoja razmišljanja. Ono šta je lijepo meni ne mora biti vama pa možete biti i strogi u kritici. Ovo što sam slikala nije profi a nisam ni ja.

28 rujna 2007


Dud-murva,morva

Dugo vječno drvo. Prilagodljivo raste po čitavoj Hrvatskoj

Kada ste zadnji puta jeli dud? Ja jesam, ove godine na moru i to bijeli i crni. Ukusan mi je jedan i drugi makar se razlikuju po sastavu kao i dvije različite biljke. Dud je ljekovit s tim da je crni za jedne bolesti a bijeli za druge. Može se čuti i od ljudi da govore, ja više volim bijeli dud a neki, ja više volim crni dud. Trebalo bi jesti jedan i drugi, pogotovo jer je rijetkost dobiti mogućnost da se jede. Hrvatska je bila treća država u svijetu po uzgoju duda za proizvodnju dudovog svilca od kojeg je koristila čahura za proizvodnju svile. I to od bijelog duda. List crnog duda je dobar za čaj koji pomaže za snižavanje šećera u krvi i kod upale mokraćnih putova Početkom dvadesetog stoljeća bolest dudovog svilca u Slavoniji uništila je proizvodnju svile pa je tako i nestalo znanje o proizvodnji. Zanimljivo je da je Hrvatska bila treća u Evropi po proizvodnji svile. U Konavlima se do 1960 godine proizvodila svila za osobnu upotrebu to jest trebala im je za ukrašavanje njihove narodne nošnje

Oznake:

1 Comments:

  • At 21/12/09 1:43 AM, Blogger • Branko Begović - Bego • said…

    Samo da Vas sve podsjetim. Dudov svilac uzgajao se stoljećima diljem kontinentalne Hrvatske, a posebno u nekadašnjoj Vojnoj krajini (ukinuta 1871.). Goto da i nije bilo kuće i dvorišta u kojem nije bilo duda (crnog ili bijelog) On je bio poput oraha budući da je imao višestruku namjenu tijekom cijele godine. Npr. uzgoj dudovog svilca, hlad, hrana za domaće životinje, hrana za ljude, osnova za pečenje rakije (dudovaća-dudi-brendy), hladovina, drvo za izradu bačvi i drugih predmeta, drvo za ogrijev, drvo za ukras itd. U vrijeme Vojne krajine od uzgoja dudovog svilca mnoštvo krajiških kućnih zadruga imalo je zunačajnu materijalnu korist.
    Toliko za sada!
    Pozdrav!

     

Objavi komentar

<< Home