Ksenija

Živim u urbanoj sredini, na sreću ima dosta prirode. Kad sam otišla u mirovinu otkrila sam digitalni fotoaparat i kako je divno da mogu slikati prirodu. Na žalost već sam jedan fotić istrošila i nadam se da ću nekako doči do drugog. Ovaj sam blog otvorila da podijelim slike sa vama i isto tako neka svoja razmišljanja. Ono šta je lijepo meni ne mora biti vama pa možete biti i strogi u kritici. Ovo što sam slikala nije profi a nisam ni ja.

12 studenoga 2007

Cvijet mušmule

Malo stablo a ja ga zovem grm i griješim. Porijeklom je iz Male Azije i možemo zahvaliti Rimljanima jer gdje su god dolazili rimski vojnici sadili su mušmulu. Pretpostavljam da su to radili da bi i po zimi imali voćku za jelo. U vrtu je divan ukras kada procvate bijelim cvijetovima a u kasnu jesen njegovi zlaćani plodovi nas upravo mame. To je voće pomalo

zaboravljeno A nekada ga je imala svaka kuća. Kada se pobere sve voće i zaboravimo na berbu onda nam dolazi mušmula. Govorilo se da je najbolja kada je pofuri mraz ili kada joj popada sve lišče. Jede se kada o mekani i mora se paziti da je ne uhvati plijesan. Još nešto pazite koliko je pojedete jer je teško probavljiva i možete dobiti brzo trčanje do nekog mjesta.
Postoji i ukrasna japanska mušmula kojoj plodovi dozrejvaju u rano proljeće i kažu da su osvježavajuće ukusni. Zapravo japanska mušmula je ukrasna nešpola. Ali o tome drugom prilikom

Plod mušmule

3 Comments:

  • At 19/12/09 11:35 PM, Anonymous Anonimno said…

    оно што сам тражио, хвала

     
  • At 21/12/09 1:36 AM, Blogger • Branko Begović - Bego • said…

    Ljetos sam dobio od jedne kolegice Lidie sa Velog Lošinja sjeme mušmule (nešpola) i to neke valjda ukrasne vrste (?). Sjememi je u tijeku kolovoza niklo 100%.Iako živm na kontinentu (Podravina) mušmulau vinorodnim obroncima Bilogore kod Pitomače (Virovitica) odlično uspijeva i daje mnogo roda. Rijetko naraste veća od 3 m. u visinu i nije ju potrebno orezivati. Važno je da je smještena u koliko-toliko zaštićenom prostoru - što se tiče kontinentalne klime. Odlično uspijeva na crvenom pijesku. U Primorju i Dalmaciji uspijeva izuzetno dobro, no ako se plod barem jednom ne smrzne nije posebno ukusan za jelo.
    Pozdrav!

     
  • At 14/4/11 2:06 PM, Anonymous Anonimno said…

    Хвала за занимљиве информације

     

Objavi komentar

<< Home