Ksenija

Živim u urbanoj sredini, na sreću ima dosta prirode. Kad sam otišla u mirovinu otkrila sam digitalni fotoaparat i kako je divno da mogu slikati prirodu. Na žalost već sam jedan fotić istrošila i nadam se da ću nekako doči do drugog. Ovaj sam blog otvorila da podijelim slike sa vama i isto tako neka svoja razmišljanja. Ono šta je lijepo meni ne mora biti vama pa možete biti i strogi u kritici. Ovo što sam slikala nije profi a nisam ni ja.

01 listopada 2006

DIVLJI KESTEN

Naši naučnici ga iz milja zovu balkansi ljepotan Latinski naziv Aesulus hipocastanum dolazi od latinskog imena kojeg je dobi prema gradu Castanea u Tesaliji te pridjeva "sativus" koji označava korisnu, kultiviranu biljku. Kod nas se obično sadi u drvoredu. To je drvo prekrasne razgranate krošnje i divnih cvjetova koje ja pokušavam slikati ali meni nedokučivo jer je obično na takvoj visini a moj fotič to ne dostiže svojom skromnom tehnologijom. E, zato sam se iživila na plodovima koji su mojoj ruci i tehnologiji bili dostupni. Dosta o meni. Divlji kesten može doživjeti dvjesto godina. Sada se može pobrati, upravo otvara svoje bodljikave čahure i izlazi iz mekog gnijezda sjajan prekrasne smeđe crvene boje. Kad malo bolje razmislim ne poznajem ni jednu biljku koja tako dobro čuva svoje sjeme. Pa da ga okarakteriziram, on je divna majka prema tome kako čuva svoje potomstvo Još jedna zanimljivost.
Divlji kesten i pitomi kesten zapravo se radi o dva potpuno različita roda i dvije različite porodice, ali su zbog sličnog ploda dobili isto ime – kesten. Divlji kesten nije jestiv osim za konje ali zato ima ljekovita svojstva. Ako stavite njegove plodove u ormare čuva ih od moljaca.

2 Comments:

  • At 3/10/06 6:13 PM, Anonymous Anonimno said…

    Doba je kestena! Svi moji ih vole na sve načine a ja samo pečene. Možda uskoro ulovimo koje sunčano poslijepodne za berbu!

     
  • At 5/10/06 12:34 PM, Blogger Ksenija said…

    Svant, Dobru berbu ti želim a da znaš ja volim kesten pire sa puno šlaga.To mi se neda raditi pa ne berem. A moj zakoniti voli pečene, ja kuham na plin pa opet ništa od toga. Nego mi se spremamo u gljive to volimo obadvoje :))

     

Objavi komentar

<< Home