Ksenija

Živim u urbanoj sredini, na sreću ima dosta prirode. Kad sam otišla u mirovinu otkrila sam digitalni fotoaparat i kako je divno da mogu slikati prirodu. Na žalost već sam jedan fotić istrošila i nadam se da ću nekako doči do drugog. Ovaj sam blog otvorila da podijelim slike sa vama i isto tako neka svoja razmišljanja. Ono šta je lijepo meni ne mora biti vama pa možete biti i strogi u kritici. Ovo što sam slikala nije profi a nisam ni ja.

12 svibnja 2006

Stavljam ovaj postav ponovo jer upravo cvatu i probat ču ih slikati drugih boja, pa vam prezentirat.


PERUNIKA

Stari Slaveni su vjerovali da grmljavina nastaje kada siloviti Perun izleti iz svojih dvora u kočiji. Vjerovali su kako se pojavljuje u proljeće kako bi donio kišu, učinio zemlju plodnom, otjerao oblake i donio sunčevu svjetlost. On ispaljuje svoje munje na Velesa tj. šalje kišu na Zemlju te time donosi plodnost. Perunovo magično oružje su strijele (munje). Povezivan je sa indijskim bogom Parjanyom, bogom vremena, groma i oluje kojeg Rig-Veda spominje kao onog oko kojeg vjetrovi pušu, gromovi pucaju. Parjanya svojim kolima punima vode oblijeće, grmi i svojim sjemenom oplođuje zemlju. Hrvatski naziv perunika dolazi od peruna, boga groma i njegove žene perunike.Vjerovalo se gdje grom boga Peruna udari i duga božice Iris poljubi zemlju izraste perunika i iris svaki puta razlićite boje.
Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti promovirala je 2000. godine peruniku nacionalnim cvijetom Hrvatske.

Za mene je perunika Hrvatska orhideja, slažete se sa mnom?

4 Comments:

  • At 1/4/06 11:26 AM, Anonymous Anonimno said…

    Da, Ksenija, upravo tako, Hrvatska orhideja, ima u njoj neke prepoznatljivosti, upravo i mislim da spada u tu neku grupu cvjetnica i volim je, lijep i ugodn dan ti zelim i svojim cvijecem uvijek izazoves osmijeh na mom licu....

     
  • At 2/4/06 11:57 AM, Blogger Ksenija said…

    Drago mi je da je tako, i da dolaziš po osmijeh.

     
  • At 13/5/06 10:44 AM, Anonymous Anonimno said…

    Dobro ti jutro i jos ljepsi dan i vikend zelim... nema te na portalu, ali vidim,na blog svratis, znaci da si dobro, samo vjerovatno nemas vremena....

     
  • At 13/5/06 4:36 PM, Anonymous Anonimno said…

    Da i ja sam u zadnje vrijeme kratak sa vremenom, moram toliko porjesavati u zivotu, ali stignem procitati najdraze mi blogere :)) Predivan cvijet, mislim da ga nikada nisam vidio uzivo, a ako i jesam nisam mu pridonio dovoljno paznje! Ugodan ostatak dana!

     

Objavi komentar

<< Home