Ksenija

Živim u urbanoj sredini, na sreću ima dosta prirode. Kad sam otišla u mirovinu otkrila sam digitalni fotoaparat i kako je divno da mogu slikati prirodu. Na žalost već sam jedan fotić istrošila i nadam se da ću nekako doči do drugog. Ovaj sam blog otvorila da podijelim slike sa vama i isto tako neka svoja razmišljanja. Ono šta je lijepo meni ne mora biti vama pa možete biti i strogi u kritici. Ovo što sam slikala nije profi a nisam ni ja.

25 studenoga 2006



BATAT---Slike nisu moje


Brokula, češnjak, grejp, avokado, kažu da su ratnici u medicini. Za njih vjerojatno znate a ja bi vas željela upoznati sa jednim koji nam dolazi sa proljećem. Ime mu je Batat a kod nas ga zovu slatki krumpir makar mu nije čak u srodstvu. To je visoko energetska kultura ( puno škroba a ništa šećera) a koristi se zadebljano korijenje. Bilo bi ga pogrešno zvati gomolj. Može se konzumirati i mlado lišče. Osim što je iznimnog okusa batat je izvor vitamina pa tjelo opskrbljuje važnim antioksidantima. Najveća mu je vrijednost velika količina beta-karotena. Ako načinimo usporedbu sa još jednim borcem to bi izgledalo ovako; 200g batata daje istu količinu beta-karotena kao i 5kg brokule. Količina od samo 140g kompletno osigurava potrebu za vitaminom E koji je itekako važan za očuvanje rada našeg srca i prohodnost žila. Anti oksidansi su ujedno važni za dobro funkcioniranje mozga (U, kako to meni treba) Dobar je i za ljude koji imaju problema sa povišeni šećerom ćije zdravlje ovisi o stabilnoj razini glukoze u krvi .Batat ima vrlo niski glikemički indeks koji omogućava slabiju apsorpciju glukoze, i ako konzumirate batat nema štetnog stresa za organizam. Našla sam i recept na stranicama Kulinarka pa vam ga prenosim. Mišljenja sam kada ga dobijem u svoje ruke sama ču smisliti kako ga najbolje prilagoditi našoj kuhinji.

Sastojci

1kg batata

15dag pancete

1 glavica crvenog luka

maslac ili maslinovo ulje

Priprema

Neoguljene batate operite, izrežite na ploške debljine oko 1.5 cm i stavite na rešetku pećnice zagrijane na 200°C. Nakon 10 minuta okrenite ih na drugu stranu pa opet pecite 10 minuta. Pancetu izrežite na tanke kriške i bez masnoće je lagano popržite u tavi, ne dulje od 2 minute. Namažite lim s malo maslaca. Batate namažite maslacem ili maslinovim uljem, pospite isjeckanim peršinom, pa po njima posložite tanko izrezanu pancetu i luk. Pecite još 15-ak minuta, dok potpuno omekšaju. Poslužite toplo.


6 Comments:

  • At 25/11/06 10:26 PM, Anonymous Anonimno said…

    Iskreno, Ksenija, nikad nisam ni cula ni vidjela ovu biljcicu, a vidim da je zaista izuzetno bogata svime sto nam organizam treba...Hvala ti, eto, naucih nesto novo, pa cu se malo priupitati po trznici i u Mercatoru, ako pronadjem, svakako cu isprobati ovaj recept...ugodnu ti vecer zelim...

     
  • At 27/11/06 9:48 PM, Anonymous Anonimno said…

    Nisam dosad nikad probao (niti imao) no svakako bi volio! I ja se pitam, gdje ga nabaviti-kupiti (i raste li uopće na našim vrtovima?)

     
  • At 28/11/06 10:11 PM, Blogger Ksenija said…

    Svant evo ti adrese da si pročitaš opširnije http://portal.ludbreg.hr/kolumne/show.asp?kol=69
    Kod nas ga ima u getrou i baš sutra idem tamo pa ču ga kupiti da probam. Izvjestit ču te kakav je.Pozdravček ti i do tipkanja

     
  • At 30/11/06 8:56 PM, Anonymous Anonimno said…

    Ima i na www.adapto.info/batat

     
  • At 3/12/06 12:05 AM, Blogger Ksenija said…

    Anonimus hvala na adresi za batat.

     
  • At 25/12/06 12:17 PM, Anonymous Anonimno said…

    ima ga i u superkonzumu dugave. tamo kupljen prekjučer.

     

Objavi komentar

<< Home