Ksenija

Živim u urbanoj sredini, na sreću ima dosta prirode. Kad sam otišla u mirovinu otkrila sam digitalni fotoaparat i kako je divno da mogu slikati prirodu. Na žalost već sam jedan fotić istrošila i nadam se da ću nekako doči do drugog. Ovaj sam blog otvorila da podijelim slike sa vama i isto tako neka svoja razmišljanja. Ono šta je lijepo meni ne mora biti vama pa možete biti i strogi u kritici. Ovo što sam slikala nije profi a nisam ni ja.

17 lipnja 2006


ORHIDEJA

Ovo što sam napisala neki dan je uvod da vam kažem da i kod nas postoji Od 110 do 115 vrsta orhideja. Jedna od njih je imenom pčelica (na žalost nemam sliku), ima specifičnu ekologiju razmnožavanja i prijeti joj istrebljenje. Zasad na Čiovu postoji mogućnost da se napravi rezervat za očuvanje naših orhideja. Prvo treba da proradi svijest kod određenih ljudi. Lijepe, nježne egzotične Uvozimo ih i kupujemo za specijalne prilike ne žaleći koliko ćemo ih platiti. Znamo da če dugo uljepšavati naš dom.I na taj način čemo sačuvati naše orhideje. Miriše li orhideja? Po meni nebi trebala jer njena ljepota to nadoknadi. Vanilija ima divan miris znači da ih ima i mirisnih, ja bi rekla da sve cviječe ima miris samo naš nos generacijama iskvaren raznim agresivnim mirisima to ne osijeti. Zanimljivo je da je vanilija jedina drvenasta orhideja i da je cvijet svake orhideje u znaku broja (3) (6)


Zahvaljujem dr. sc. Radovan Kranjčev što je cijeli svoj život posvetio proučavanju orhideja i da sam ja mogla toliko saznati o njima ali nažalost na mom blogu mogu biti samo neke odrednice.

Orhideja kukavica, slikana na rabcu a slika mi je poklonjena od meni najdraže prijateljice Irene. Zaštičena i rjetka vrsta morala bi opet uzeti hnjigu od dr.sc.Radovana da saznam latinsko ime jer mi se ovo čini kao lokalno.

2 Comments:

  • At 19/6/06 1:59 PM, Anonymous Anonimno said…

    Znaš koliki sam zaljubljenik u samoniklo bilje a posebice orhideje! I ja sam im na svom blogu posvetio dosta prostora. Ova na tvojoj slici je Orchis purpurea i da se mene pita išao bi u zatvor onaj tko ju ubere! :)))
    Imam pitanje za sve poznavatelje orhideja. Mirišu li one uopće? Moje hibridne naravno ne mirišu ali ni one koje sam susretao u prirodi. Malo je čini mi se literature o mirisima vrsta bilja a mirisi su bitan faktor svakog cvijeta!

     
  • At 19/6/06 3:29 PM, Blogger Ksenija said…

    Svantevid hvala ti što si mi otkrio latinski naziv ove orhideje. Sreča po orhideju da raste u mjestu gdje ju svi poštuju i znaju da je zaštičena. A moja prijateljica je sretna da ju je vidjela u živo a ja da se sjetila mene. Nadam se da če i nekima ovdje biti drago da je upoznaju. Pozdrav do neke druge zanimljivosti.

     

Objavi komentar

<< Home