Ksenija

Živim u urbanoj sredini, na sreću ima dosta prirode. Kad sam otišla u mirovinu otkrila sam digitalni fotoaparat i kako je divno da mogu slikati prirodu. Na žalost već sam jedan fotić istrošila i nadam se da ću nekako doči do drugog. Ovaj sam blog otvorila da podijelim slike sa vama i isto tako neka svoja razmišljanja. Ono šta je lijepo meni ne mora biti vama pa možete biti i strogi u kritici. Ovo što sam slikala nije profi a nisam ni ja.

06 srpnja 2006

S LJ E Z
E, to je već nešto drugo. Potpuna suprotnost od crnog sljeza. On je visok prekrasno građen.U svakom vrtu ističe svoju eleganciju. Ima velike cvjetove koji cvatu od dole prema gore. Isto je ljekovit pogotovo njegov korijen.
U narodu ga zovu: ajbiš, veliki sljez, bili sliz, dobri slez, šljez, šljezovina, pitomi sljez, trandovilje, trandofil. On je gospodin prema crnom sljezu. Da sjetila sam se da sam gledala kako u nekim filmovima na šibe natiču sljezove kolačiće i peku nad vatrom. Znam da je sljez bezukusan i jako slinav pa bi ja ipak na šibi imala kobasicu.


S LJ E Z crni

Narodni naziv: guščje cvijeće, divlji papel, divlji slezenovac, divlji šljez, planinski sliz, slizovača, ćureća trava. Još jedna biljka koja je ljekovita. Vozila sam se danas malo vam grada, procvao je crni sljez. Ima ga uz cestu po jarcima, nekako mi djeluje kao da je izopćen iz društva cvijeća. Ima tako lijepe plave oči koje vas gledaju sa prašnog puta. Skitnica uz putove i autoceste vjerojatno voli prolazno društvo.



2 Comments:

  • At 8/7/06 5:14 PM, Anonymous Anonimno said…

    Lijep ti i ugodan dan i vikend zelim...Sljez berem i susim i uvijek imam zimi za caj, jer mi je sin sklon bronhitisu....Uglavnom, najvise koristim "korijen" bijelog sljeza...

     
  • At 8/7/06 10:50 PM, Anonymous Anonimno said…

    Meni kad sam prehlađene jako pomogne sljezov čaj s medom od kadulje. Nisam probala sljezove kolačiće, a zanima me kako to uopće izgleda i kakvog su ukusa.

    A ovaj ukrasni slijez je doista gospodin.

     

Objavi komentar

<< Home