Ksenija

Živim u urbanoj sredini, na sreću ima dosta prirode. Kad sam otišla u mirovinu otkrila sam digitalni fotoaparat i kako je divno da mogu slikati prirodu. Na žalost već sam jedan fotić istrošila i nadam se da ću nekako doči do drugog. Ovaj sam blog otvorila da podijelim slike sa vama i isto tako neka svoja razmišljanja. Ono šta je lijepo meni ne mora biti vama pa možete biti i strogi u kritici. Ovo što sam slikala nije profi a nisam ni ja.

12 kolovoza 2006


N O Ć U R A K

scop.-oenotheraceae

Dok cviječe uglavnom cvijeta po danu, noćurak ljepotu svog cvjetanja daruje tami.
Prema vjerovanju, prvo se sve bilje rascvjetalo, a sjeme noćurka je zakasnilo u klijanju te se rascvjetalo po noći, a jutrom zatvorilo latice da prespava dan; da nitko ne naruši ljepotu njegovih cvjetova. Vjerujte mi imala sam dosta muke da slikam tu noćnu damu. Zatvara svoje latice kod samog izlaska sunca. Mene sunce budi a onda je kasno pa i ove slike su već uspavane noćne dame. Legenda kaže da ako po noći naberete cvijeće noćurka stavite ga pod trijem i budni dočekate zatvaranje njegovih latica bit će te zaštićeni od svih zla ovog svijeta. Još se vjeruje da magija noćurka opčinjava i zvijeri u šumi pa i one zastaju nad prelijepim prizorom čija se ljepota ne može riječima opisati. Žuti noćurak (Oenothera biennis) stigao je iz južne Amerike na sjever, na istočnu obalu Kanade. Bio je popularan već među Indijancima, između ostalog, u liječenju kožnih bolesti i zalječenju rana, a usporedno se koristio kod astme, prehlada i gripe. U 17. stoljeću dospio je u Englesku, gdje je kasnije spominjan samo kao univerzalni kraljevski lijek.

7 Comments:

  • At 12/8/06 8:53 PM, Anonymous Anonimno said…

    Samo da ostavim pozdrav. s obzirom da mene u zadnje vrijeme stalno prati nesreća najradije bi potražila jedan noćurak i čekala jutro da sva zla nestanu, e kad bi to bar bilo tako lako... još jednom pozdrav mojoj ljubiteljici fotografije i cvjeća s prekrasnim cvjetnim pričama.

     
  • At 12/8/06 10:12 PM, Blogger Ksenija said…

    Foto cvijet
    Pa nemogu vjerovati!!!!!! ti si se
    javila, tako mi je drago. Žao mi je da te prati nesreća. Ako će te utješiti vjeruj ništa nije za stalno i to če proči.Da znam da bi pomoglo ima noćurka kod mene nabrala bi ih i donjela ti.Grlim te i šaljem puse utjehe.

     
  • At 13/8/06 12:47 PM, Anonymous Anonimno said…

    pozdrav

     
  • At 14/8/06 12:01 AM, Anonymous Anonimno said…

    Noćurak je stvarno priča za sebe, ali upravo oduševljava to da u prirodi uvijek ima nekih suprotnosti.
    Bila sam na Flickr-u i stvarno je lijepo. Hvala na komentarima, a ako hoćeš pošaljem ti reznicu epiphylluma, samo on cvate tek nakon dvije godine od kad se zakorijeni.

     
  • At 14/8/06 10:18 PM, Blogger Ksenija said…

    Cvjetak, jako ljepo od tebe na ponudi ali ja imam malo mjesta u stanu i ako bi udomačila jedan cvijet morala bi se rješiti jednog svog a to ne mogu. U svakom slučaju tvoja ponuda je velikodušna i od srca ti hvala.

     
  • At 18/8/06 11:20 PM, Anonymous Anonimno said…

    Evo našla si me tamo gdje sam tanak, naime nikad nismo u vrtu imali taj noćurak ili možda jesmo? Čini mi se da su to ipak bile neke malo drugačije noćne frajle sličnih katakteristika? Eh, tko bi svemu doskučio!?

     
  • At 19/8/06 3:18 PM, Blogger Ksenija said…

    Svant, noćurak o kojem sam pisala nije onaj cvijet kojeg zovu nočna frajla mislim da ima sličnost što cvate isto kad i žuti nočurak probat ču ti sakupiti sjeme i poslat ako si zainteresiran.Zbilja je teško doskočiti svemu što nas okružuje.A ja razmišljam o čemu bi pisala? Svašta!

     

Objavi komentar

<< Home