Ksenija

Živim u urbanoj sredini, na sreću ima dosta prirode. Kad sam otišla u mirovinu otkrila sam digitalni fotoaparat i kako je divno da mogu slikati prirodu. Na žalost već sam jedan fotić istrošila i nadam se da ću nekako doči do drugog. Ovaj sam blog otvorila da podijelim slike sa vama i isto tako neka svoja razmišljanja. Ono šta je lijepo meni ne mora biti vama pa možete biti i strogi u kritici. Ovo što sam slikala nije profi a nisam ni ja.

23 srpnja 2006

Č U V A R K U Ć A

– latinski naziv sempervivum tectorum

Zanimljiv je narodni naziv po kojem se vidi za šta im je sve služio, pa tako su ga zvali, divlje smilje, gromovna trava, pazikuća, uhovnik, uvara. Sva narodna imena ove biljke vezana su za život i zdravlje: uzludobar, ozluživ, podsiluživ, vazdaživ Sjećam se da je moja mama jednom čovjeku izliječila kroničnu upalu uha kapajući mu sok od te biljke. Pamtim da sam ga viđala kod tete koja je živjela na selu i držala ga na krovu svinjca da bi joj bio uvijek dostupan.
. Narodna poslovica kaže da je čuvarkuća bolja na kući nego dva psa pred kućom. Zanimljivo je i to da su smatrali da čuva od udara groma i ja im vjerujem. Visi mi na prozoru i vjerujte mi na riječ još mi nije udario grom. (Ha, ha, ha. ) Kažu da se nije dobro zareći, nadam se da se nisam. Kad me boli uho ja si nakapam njegovog soka i bol prođe. Dobro ga je ponekad pojesti zdravlja radi. Čuvarkuća sadrži: jabučnu i mravlju kiselinu, soli, vosak, sluz, šećer, gumu i mineralne sastojke. Kad sam saznala šta sve sadrži razmišljam da ga i pojedem samo me smeta u sadržaju sluz. Još nešto važno meni je divan ukras, a kad odem i na mjesec dana ne moram se brinuti tko će ga zalijevati, ja ga nikad ne zalijevam. Zar nije divan, ništa ne traži a puno daje.




Dragi moji prijatelji, hvala na strpljenju i na svkoj posjeti mog bloga

Ksenija

1 Comments:

  • At 1/8/07 2:14 PM, Anonymous Anonimno said…

    Ksenija,

    Pozdrav iz Ljubljane. Ljubiteljica sam sempervivuma, pa sam naišla i na vašu www stranu. Ja ima oko 1.500 različitih sempervivuma i jovibarbi i uvjek sam zainteresirana za razmjenu biljaka poštom ...

    Puno pozdrava, Renata

    sempervivum.slovenia@gmail.com

     

Objavi komentar

<< Home