Ksenija

Živim u urbanoj sredini, na sreću ima dosta prirode. Kad sam otišla u mirovinu otkrila sam digitalni fotoaparat i kako je divno da mogu slikati prirodu. Na žalost već sam jedan fotić istrošila i nadam se da ću nekako doči do drugog. Ovaj sam blog otvorila da podijelim slike sa vama i isto tako neka svoja razmišljanja. Ono šta je lijepo meni ne mora biti vama pa možete biti i strogi u kritici. Ovo što sam slikala nije profi a nisam ni ja.

03 studenoga 2006


Ovu sliku mi je posudio moj dragi prijatelj Svantevid prikazuje Hrvatsku krizantemu

Dragi moji morala sam završiti sa pričom o krizantemi.

Kada je jedan dio porculana stigao u Nizozemsku u ruke Jacoba Layna potaknulo ga je da obožavani cvijet dalekog istoka 1688 godine predstavi zemljacima. Današnje ime krizantema dobila je od botaničara Karl Linnaeusa koji je spojio riječ Chrysos (zlato) i anthemon (cvijet). A opisuje ju kao mali žuto bijeli cvijet nalik na tratinčicu. Kada su je kultivirali Englezi i postavili izložbu u Chelsea parku, potakli su i ostale zemlje. Zato je u 20 stoljeću bilo poznato više od 5000 krizantema. Već sam to spomenula. Meni su najljepše oslikane na svili a kada je od toga sašiven kimono prava raskoš. Na ovoj slici možete vidjeti svu ljepotu naše krizanteme koju su vidjeli u Japanu za stavljanje na svilu od koje su šivani prekrasni kimoni.

Citat iz knjige

Ah, te supruge

Ni jedna se žena ne protivi

živjeti zadanim buđetom pod

uvjetom da ga smije prekoračivati


5 Comments:

  • At 4/11/06 9:54 AM, Anonymous Anonimno said…

    lijep i uspijesan dan i vikend ti zelim...

     
  • At 4/11/06 12:40 PM, Anonymous Anonimno said…

    Zahvaljujem ti na ukazanoj "počasti" ovoj izvornoj krizantemi koju kod nas zovu Ivančica. Veseli me da posvećuješ vrijeme i prostor predstavljanju izvornih vrsta od kojih su nastale sve ostale gizdave krasotice!

     
  • At 4/11/06 7:28 PM, Anonymous Anonimno said…

    Ipak dužan sam još jedno malo pojašnjenje. Na slici je prikazana Ivančica kojoj je latinsko ime Leucanthemum i ona cvjeta naravno u svibnju. Ona doista jest prava rođakinja izvornoj Chrisanthemum leucanthemum koju znamo pod imenom Margareta, koja cvjeta naravno kad i sve krizanteme. Margarete ipak ne rastu samonikle na našim livadama. Eto, to vam je cijela štorija o tom cvijetku :) Pozdrav!

     
  • At 5/11/06 9:15 AM, Anonymous Anonimno said…

    dobro jutro i jos bolji dan zelim...

     
  • At 5/11/06 3:38 PM, Blogger Ksenija said…

    Svant,hvala ti dragi prijatelju na iscrpnosti u obrazloženju, iskreno nisam znala i sama sam zbunjena jer sličnost je velika pa radi različitosti u vremenu cvatnje mislila sam da nisam u pravu.

     

Objavi komentar

<< Home